Wednesday 7 November 2018

Cara Menamatkan Surat Penutup Resume

Surat lamaran resume adalah bahagian penting dalam permohonan kerja seseorang. Adalah menjadi tanggungjawab pemohon kerja untuk berhati-hati membuat resume dan surat lamaran yang menyampaikan mesej positif kepada pengurus pengambilan mengenai kelayakan, pengalaman dan kemahiran pemohon kerja.

Salah satu sebab utama untuk menulis surat sampul ialah memaksa pengurus pengambilan untuk memanggil pemohon kerja untuk temu duga dan mengalihkan perkara ke hadapan. Dengan cara ini, ia adalah "surat jualan" ringkas dimana pemohon kerja menggambarkan kelayakannya untuk pekerjaan yang ada. Laman web ini akan membantu anda dalam menulis surat rasmi.

Dalam artikel ini, kita memberi tumpuan kepada cara menyiapkan surat penutup resume? Berikut adalah beberapa contoh untuk dipertimbangkan:

Kemungkinan ayat perenggan terakhir:

* Saya berharap peluang untuk temuduga tidak lama lagi.
* Saya tidak sabar-sabar untuk bercakap dengan anda tentang peluang pekerjaan ini.
* Saya menantikan temu bual dan berharap untuk mendengar dari anda pada kemudahan awal anda.
* Saya ada untuk temuduga peribadi dengan kemudahan anda.
* Saya berharap untuk menjadualkan temuduga peribadi pada masa yang saling bersesuaian.
* Anda boleh menghubungi saya di nombor telefon saya 900-000-0000 atau email saya di emailaddress (at) emailprovider.com
* Sila semak semula resume yang tertutup dan pertimbangkan aplikasi saya untuk tugas tersebut.
* Ia akan menjadi penghormatan untuk bekerja untuk syarikat anda.
* Saya akan menghubungi anda minggu depan untuk mengetahui status permohonan saya.
* Terima kasih atas masa dan pertimbangan anda.
* Terima kasih untuk pertimbangan anda.

Contoh kata penutup sebelum tandatangan:

* Salam, Terimakasih, Anda Yang Baik, Yang Benar, Yang Benar, Yang Hormat.

Petua berkaitan tanda tangan:

* Di bawah perkataan penutup, taipkan nama pemohon kerja dan biarkan ruang yang mencukupi untuk tandatangan di atasnya.
* Semasa menghantar surat sampul melalui tanda mel biasa dengan pena dakwat biru, jika menghantar melalui tanda faks dengan pen dakwat hitam dan semasa menghantar e-mel ia taipkan nama penuh anda. https://contohsuratrasmi.com/kerajaan/

No comments:

Post a Comment